2011. március 28., hétfő

Hajam

Már nem tudom hány hajmosás óta nem használok sampont. Hurrá!!!! :) Én ennek igazán örülök. Nem kell erre sem költeni, meg nem kell kemikáliákat a fejemre kenni kétnaponta.


Több próbálkozásom is volt, hogyan lehet kikerülni a sampont és a hajbalzsamokat, leírom a tapasztalataimat. Persze midnenkinek meg kell találnia a neki valót. (A tapasztalataimat vállig éró hajra való receptekkel illusztálom.)

1. tojássampon - én ezzel kezdtem a samponmegvonást :)
2 toját szétválasztottam
a tojássárgájákat a hajamnak való illóolajakkal elkevertem, a hajamra kentem, alaposan eloszlattam, majd pihent benne a hajam 5-10 percet
lemostam síma meleg vízzel
felkentem a citromlével lágyan felvert fehérjéket és ebben is állta a hajam 5 percet, aztán átdörzsiztem
lemostam síma meleg vízzel
öblítettem illóolajos citromos vízzel kétszer
tudom, kcisit időigényes, meg macerás, de nem akartam élesen váltani a sampon és a semmi között, hiszen ha a testemnem is kell a bölj előtt leszokási időszak, a ahajamnak is igénye lehet rá...gondoltam én. a hajam egyébként könnyen kezelhető, de olyan lágy és nem oylan fényes az első mosás után. a harmadik ilyen hajmosáskor azonban újra élettel teli, könnyű, csillogó lett :)

2. samponmentesen, csak öblítéssel
amikor már elegem lett a tojásokkal időt húzni, kitaláltam, hogy csak öblíteni fogom a ahajamat. pedig már nem volt makulátlan sem az állapota, sem a frissessége...
2 evőkanálnyi szódabikarbónához tettem 5 csepp hajamnak megfelelő ilóolajat
felöntöttem 1,5 liter meleg vízzel
ez nekem 2 öblítésre elegendő mennyiség, így kétszer kell bekevernem
miden öblítéskor rajta hagyom a hajamon pár percig, és ahogy öblítem, jól átmozgatom alatta a hajamat
az eredmény nem maradt el. könnyű, dús, lágy állagú, fényes haj!!!!!

3. hajmosások közötti időben ha zsírosnak látszik
egy régi hintőporos flakonba tettem kukoricakeményítőt és 4 csepp illóolajat
hajmosások között ezt szórom a hajamra, majd 2-3 perc múlva alaposan kikefélem a hajamból
jól kezelhető, lágy, könnyen fésülhető és friss kinézetű, érzetű lesz a hajam
és nem utolsó sorban az illata is kiváló :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése