2011. február 4., péntek

Andinál találtam ezeket a sampon recepteket. Nagyon tetszenek, és biztosan hatásosak is. Még nem próbáltam, de ha már teszteltem őket, akkor mindenképpen írok :)





Két evőkanál szódabikarbónát keverj össze vízzel addig, amíg paszta állagú nem lesz. Ez a mennyiség kb. közepes hosszúságú hajhoz elég, változtass az arányokon a hajad hosszúságának megfelelően. 
 
Az elkészült pasztát 20-30 másodpercig masszírozd jól a fejbőrbe (tetszeni fog neki :)), majd hagyd a masszát 1-2 percig a hajadon. Végül öblítsd le.
Egy rész almaecetet vagy citrom levét öntsd egy flakonba, ehhez adj 4 rész vizet. Jól rázd össze a keveréket.Adhatsz hozzá illóolajakat is (akár többféléből is egy-két cseppnyit), attól függően, mit szeretnél elérni.
  • zsíros hajra: citrom, levendula, rozmaring, ciprus, bergamott
  • korpás fejbőrre: teafa, levendula, eukaliptusz
  • száraz hajra: ylang-ylang, eukaliptusz, geránium, rozmaring, rózsafa
  • hajhullás ellen, hajerősítésként: rozmaring, zsálya, cédrus, boróka, kamilla, levendula
  • sötét hajszín élénkítésére: rozmaring, cédrus
  • világos hajszín élénkítésére: citrom, kamilla
Az öblítő mixszel mosd át a hajad, hagyd rajta fél percig, majd öblítsd át.

1 megjegyzés:

  1. A szódabikarbónás hajmosás én nem javasolnám. Nekem attól kezdett el hullani a hajam. Korpásodás miatt kezdtem el használni, vagy másfél hónapig nem volt semmi gond, na de utána... Már kb. 2 hónapja nem azzal mosom a hajam, de még mindig hullik. Azért is jöttem ide, hogy találjak valamit ellene.

    VálaszTörlés